En sån där vecka

Det här är en sån där vecka, det är kallt och eländigt och egentligen vill man bara krypa ner under täcket och gå i ide. Men det går ju inte för sig. Det är jobb, jobb, jobb på tidningen, och efter det jobb, jobb, jobb med att fixa redigeringskompletteringarna på reportaget. Det där är ganska skrämmande. När jag sitter på universitetet långt efter stängning med särskilt tillstånd så ser jag på mitt reportage med nya ögon. Efter drygt sju veckors praktik känns inte texten så frän kan jag säga.

Det känns både bra och dåligt. Jag har definitivt utvecklats under praktiken, men samtidigt är det så mycket som egentligen skulle behöva göras om i reportagetexten att man blir lite modfälld.Plötsligt framstår vissa av kompletteringar som verkligt nödvändiga, men att läsa igenom och ändra texten alltför mycket känns inte så kul. Speciellt om jag måste gå tillbaka till anteckningarna från intervjuerna för att se vad det stod där, och hur jag kan använda materialet på nytt sätt. Samtidigt är det kanske nödvändigt att göra det, för att kunna vara stolt över vad jag presterat.

Så jag sätter mig i SOL ikväll igen, skriver om och flyttar runt. Förhoppningsvis räcker det med ikväll, om jag måste sitta imorgon också orkar jag nog inte festa så mycket på nyår, och så kan vi ju inte ha det.

Kommentera

