O helga bröd

Igår bakade jag äntligen bröd igen. Jag åt det och det var gott. Det är banne mig ett grymt sätt att bli glad på, meditativt. Inte stressa, inte hetsa upp sig, bara med varsam omvårdnad se det växa och belönas med både underbar doft och smak. Igår blev det en av favoriterna, valnötsbröd.

Jag skulle kunna kalla det mitt mest exklusiva bröd, för det är antagligen det dyraste. Valnötter kostar, och ska man ha mycket av dem blir det en hel del pengar. Men det är det värt. Resultatet:

Kommentera

