Tillbaka till verkligheten

Jag är i Lund igen. Utan något som tvingar upp mig om mornarna förutom min egen vilja. Ibland är den viljan lite svag. Ibland är det enklare att inte göra någonting, eller så lite som möjligt. Jag har en viss rädsla för att ta itu med saker och ting. Som att skriva CV eller ringa lite bra samtal. Då är det enklare att fokusera på grejer som inte handlar om mig och min framtid utan där jag bara är en del, en sista grej innan arbetslösheten slår klorna i mig och jag inser att det inte går för sig att sova till 11 en vardag. Inte om man vill ha jobb. Så imorgon lägger jag avslutningsmiddagsplanerande åt sidan.

Imorgon ska jag:

  1. fixa till det sista på repet.
  2. ringa lite jobbsamtal
  3. kolla upp hur jag kan fixa datorn
  4. ordna presentation till den där onlinekursen jag anmält mig till och
  5. ringa morfar och farmor.

Yeah. Fram tills dess kan man titta på lite bilder jag tog när jag var i k-vik över nyår. Det var snöigt, isigt och plusgrader. Har jag för mig.

Kommentera

