Why you wanna blame me for your troubles

Warpaint tillhör tydligen genren artrock om man ska tro wikipedia. Sant är nog i alla fall att de bildades 2004 och nu endast består av tjejer.  Nu blir jag trött på mig själv. Bara en sån sak, att jag skriver ut det visar ju vad det är för värld vi lever i. En grupp med bara tjejer blir liksom undantaget från regeln, och bara för att det bara är tjejer i gruppen måste jag nämna det. I och för sig för att jag tyckte det är bra med tjejer som tar plats och gör bra musik, men ändå – jag är en del av systemet.

Nåväl. Bra musik och bra texter, det är väl allt man behöver här i livet. Dessutom är det något med videon som gör mig lite snurrig, obehaglig oskärpa på sina ställen, men skit i det och lyssna i stället på låten: Undertow. Och nej, jag fick inte allt på listan gjort idag, men jag ringde ett jobbigt samtal, så det var i alla fall något.

One thought on “Why you wanna blame me for your troubles

Kommentera

