Och så var det Tron

Robot Rock, Coachella 2006

Image via Wikipedia

I går gick jag iväg och såg denna Film. Tron Legacy. Jag tyckte faktiskt den var helt ok, fast Daft Punk har nog den stor del i att jag tyckte den var såpass bra. Men ändå, men tanke på de ljumna recensioner den fått var den ändå värd en trea. Fast då finns ju Daft Punk där då. Det är svårt att skilja dem åt, jag tycker ju så mycket om soundtracket. Dessutom behövde jag bara betala 30 kr för biljetten eftersom jag hade en biocheck. Tydligen måste man betala extra för 3Dn.

De främsta skälen för dig att se Tron på Bio:

  1. Känslan när basen får biostolen att vibrera.
  2. Känslan när basen får biostolen att vibrera.
  3. Du får en glimt av Daft Punk fooow reeaal.(när hände det senast? under Aliveturnén/dvdn 2007?)
  4. Alla gånger du blir så glad för att musiken är så bra.
  5. Snyggt genomförda datoranimationer.
  6. Du får inte alls samma känsla hemma, se punkt ett och två.

Det var väl det. Ett av de större skälen för mig var ju såklart att det blev så billigt för mig, men det kan man ju inte alltid förvänta sig. Fast i kön när jag skulle hämta ut biljetterna(gick med min vän B) så var det en kvinna som delade ut gratis biocheckar eftersom de endast gällde tills den 19:e. Så då blev det dubbelt billigt. Men det kan man ju inte förvänta sig som sagt.

Annars brukar det krävas rätt mycket för att jag ska lyckas släpa iväg till bion. Det finns många filmer som jag velat se på bio, men som det sen aldrig blivit något av. Nu hade jag en biocheck med kort giltighet och var ju bara tvungen att nyttja den.

Jag tror jag skulle bli mer benägen att gå på bio om biljetterna var billigare. Nu kostade Tron Legacy 125:- tror jag. På en vardag. Att köpa den på dvd tror jag kostar kanske 199:-. Man kan hyra den för 39-49:-. Det går inte riktigt ihop för mig. Man kan ju nästan köpa den på dvd för samma pris som biljetten, och när man har den på dvd kan man se den hur många gånger man vill, eller tills skivan slits ut. Alltså borde biljetterna halka ner mot hyrpriserna. Så kan man gå på bio på impuls. Men det är bara vad jag tycker.

Idag har det inte blivit mycket gjort, jag har bara lagat mat, eller sysslat med mat. Lagt sojabönor iblöt för vad som så småningom ska bli tofu. Lagt alfalfafrön i blöt för vad så småningom ska bli alfalfagroddar, gått till Coop och handlat och lagat jordärtskockssoppa med hemmagjorda krutonger. Det blev gott. Men det är tur att man har timjan och krutonger att garnera med, för soppan har ju inte den roligaste färgen i sig själv. Till efterrätt tror jag att det blir en passionsfrukts-crème brulée som jag gjorde i tisdags men ännu inte ätit. Måste bara vänta så att jag får plats i magen först. yum.

Kommentera

