Skira popslingor

Igår satt jag och lyssnade på den senaste samlingen från Kitsuné Maison. Nummer 10 har de kommit upp i nu. Jag har inte lyssnat på allt än, men det fanns mycket som jag gillade, bland annat Icona Pop. Det är sköra röster på lätt oroande elektronisk popbakgrund. Och just idag när jag tänkte att jag skulle lägga upp låten här på bloggen slogs jag av att det var något svenskt i soundet. Utan att egentligen kunna sätta fingret exakt på vad det är som är ”svenskt”(oj det här låter helknäppt) Men så var det i alla fall, så jag gjorde en liten sökning på det stora nätet, och Ha! jag hade rätt. Det är en svensk duo minsann. Såklart hippa och coola från Sthlm, som man kan läsa här en bit ner på sidan. Nåväl, jag ska sluta skryta om min förmåga att placera musik efter plats. Skit i mitt mumbojumbo och lyssna istället. Tyvärr finns det ingen ”riktig” video än, men det verkar vara på g.

Kommentera

