Bad behaviour

Ojdå. Jag har inte skrivit något på nästan en vecka. Framför allt kanske för att det inte har hänt så mycket och för att jag verkar vara inne i en lat period just nu. Vad gör jag under dagarna? Slappar, surfar, läser böcker och spelar på datorn. När jag borde göra så mycket annat.

Men jag har bakat lite i alla fall. Dels semlor och dels lite kumminbröd. Allt blev faktiskt supergott. Och självklart hade jag mycket kardemumma i degen. Utan kardemumma – ingen riktig bulle tycker jag.

Recepet på kumminbröden kom från paindemartin, och jag kan verkligen rekommendera alla att prova, man behöver ingen maskin och man behöver inte jobba ihjäl sig, degen sköter sig själv. Man viker lite på kvällen och bakar bara ut på morgonen. Dessutom smakade de alltså fantastiskt, och härligt av kummin, ibland glömmer man hur goda brödkryddor kan vara.
Jag följde receptet och gjorde två bröd plus sex frukostbullar, men frukostbullarna kändes godare på något sätt, kanske gör storleken skillnad. Så nästa gång ska jag nog göra bullar av allt, det är ju lätt att frysa in dem för att sedan värma i ugnen.

Med egengrodda groddar och ost var de toppen, nu har jag lite goda körsbärstomater i kylen, så nästa omgång lär bli ännu godare.

Kommentera

