Det där om att

…skärpa till sig alltså… Idag har jag skärp till mig litegrann, men det var mest för att jag hade en deadline att arbeta emot. Idag, (eller igår blir det nu) var det nämligen sista dagen som man kunde söka sommarvikariat på gp.

Tror ni att jag gjorde det hela dagen? Satt och filade på orden? Tänkte på varför jag passar så bra för det?

Nej. Jag spenderade det mesta av dagen framför voddler som jag nyupptäckt nu när datorn verkar fungera som den ska igen. Jag tittade framför allt på en kostymdrama-tv-serie som heter ”The Devil’s Mistress”(originalet heter ”The Devil’s Whore”, men det var visst lite för magstarkt för Sverige) lagom lättsmält i fyra delar om en stark kvinnan under den engelska revolutionen under 1600-talet. Självklart var hon vacker också. Och tydligen helt uppdiktad, trots att det i början av varje avsnitt stod något i stil med ”den sanna historien om Angelica blablabla”. Men jag lärde mig nog litegrann. Och jag blev intresserad av tidsperioden och händelserna som beskrivs i serien.

Nåväl. När klockan närmade sig 22 hade jag fortfarande inte skrivit en rad i mitt personliga brev till gp(kan alltid skylla på det i efterhand om jag inte får jobbet), utan bestämde mig istället för att skriva ut så mycket som möjligt av de sidor som finns tillgängliga för sociologikursen jag läser på halvtid.

Och så var det gjort. Så jag beställde den enda boken(vad jag har förstått) vi ska läsa i från lycknis. Plus lite andra böcker, det gäller att passa på. Så mitt i allt längtar jag efter mitt bokpaket och ”Prins Charles känsla”.

Nu fanns det inga ursäkter längre, och tiden började rinna ut, så jag satte mig och skrev mitt lilla brev. Och önskade att jag börjat tidigare. För jag ville vända på alla ord, och fundera lite mer och verka smartare än vad jag är.

Men när jag själv försatt mig i knipa har jag ingen annan att skylla på än mig själv. Nu är det bara att vänta och se. Och hoppas på det bästa.

För övrigt såg jag att ”Metropolis” finns på voddler. En kultfilm som jag inte sett. Tror jag knäpper på den nu, jag har ändå druckit för mycket té för att kunna sova än på ett tag.

Kommentera

