Haha!

Kanske har ni som jag sett reklamen för Pumas toningskor, ”Body train”. Den går ut på att det med en vit linje mot en svart bakgrund  tecknas en kvinnokropp som går mjukt. Hm.

Nåväl, om vi hoppar över det där med att ”walking och toning” så tydligt ska vara för kvinnor, kan vi istället fokusera på musiken. Vilket jag gjort varje gång jag har sett reklamfilmen. Det var något som låg där bak i huvudet och skvalpade, jag kände att det var något jag hört förut.

Och det hade jag ju såklart. Musiken kommer från Acid Washed. Som jag skrev om i höstas. General Motors, Detroit, America heter låten. Skulle kunna tro att det här med linjer mot svart bakgrund kommer därifrån också, men då betyder det antingen att de kreativa på reklambyrån inte var så kreativa, eller att de vill surfa på Acid Washeds lilla quirkyvåg. Oh well. Hela det här inlägget går ut på att jag kan klappa mig på axeln och säga att jag är bra och har musikminne. (Fast ska väl tillägga att jag funderade på Pacific! först) Så, då är det gjort. Dags att sluta med sånt här onödigt tidsfördriv och läsa på om globalisering istället. Här är Pumareklamen:

Och här är låten i sin helhet:

Kommentera

