Det där

Madero's Hacienda, Bustillo (LOC)

Image by The Library of Congress via Flickr

… med att flytta hem igen alltså. Det känns lite. Nu har jag verkligen ingenstans att ta vägen. Och visst kan det vara bra med gratis boende och gratis mat, men det är inte lika kul det här med att behöva anpassa sig hit och dit. Det är svårt att beskriva hur det känns, men nu har jag inget eget längre, ingenstans som jag vet att jag kan ta vägen och veta att jag bestämmer allt.

Som om inte det var nog har jag ännu mer ångest att bjuda på. Det där med att avsluta med ett brak(vilket jag tänkte var det enda rätta i lördags) blev nästan för bra. Eller inte alls. Jag vet inte hur andra känner, men när jag vaknar upp med minnesluckor och rejäla skrapsår på knäna, då känns det inte alls bra. Dessutom har jag som vanligt inte dansat så mycket som jag har velat. Fast så brukar det bli oavsett hur rund jag är under fötterna. Det kanske är det som jag kommer säga när jag sitter på hemmet 100 år gammal: ”Jag skulle ha dansat mer”.

Igår ploppade vissa grejer upp från lördagen vilket la på ännu mer på ångest oket, inte för att jag vet vad jag gjorde utan för att jag inte vet vad jag gjorde. Jag vill ju i alla fall veta vilka jag pratat med och om vad. Dessutom hade jag en inlämningsuppgift på tre sidor att skriva igår, vilket gjorde mig lite gråtfärdig i kombination med att vissa minnesluckor täpptes till. Och den där inlämningsuppgiften blev inte färdig heller. Kände mig som världens nöt. Brukar a l l t i d lämna in, men när det var en timma till deadline och jag hade skrivit en sida mumbojumbo med en hel del research kvar att göra kastade jag in handduken.Inte så kul. Jag är besviken på mig själv över hur jag skött det hela.

Det positiva i sammanhanget är att det tydligen finns fler möjligheter under terminen att lämna in uppgiften, eller en liknande. Så det kanske inte är helt kört. Och det är roligt att vara tillbaka i Götet, äntligen kan jag träffa folk på riktigt och inte via telefon eller internet. Dessutom blir det nog en tripp ner till Malmö/Lund redan till helgen då J har inflyttningsfest. Lite bra lite dåligt, jag överlever, det är trots allt bara livet.

One thought on “Det där

  1. Tjabba! Fick ditt sms och jag vill såklart gärna träffa dig. Jag åker eventuellt till Öland på söndag, men innan dess kanske? Någon dag i veckan? P&K

Kommentera

