Livet etc

Jag hade det grymt kul i Lund och Malmö i helgen. Goda vänner, vin, vår och fest. Tyvärr kan man aldrig frysa sådana ögonblick. Istället vaknar man upp till vardagen. Min vardag består just nu av att vara arbetslös. Det är inte så upplyftande.

I ena stunden tänker jag att det här kommer gå jättebra, om bara några dagar, eller rent av imorgon kommer de ringa, de som så gärna vill anställa mig. I andra stunden tänker jag att det är kört Det finns redan så många andra som söker jobben, så många andra som har mer erfarenhet och är bättre på att skriva personliga brev eller prata i telefon.

Den här bergodalbanan är gör att det där magkittlet man har precis när man är uppe på toppen på ett ögonblick kan gå över i illamående när färden ner börjar. Just nu är jag nere i den när dalen. Och det är väl en sån dag. Det finns ju annat att glädjas åt, imorgon blir det en roadtrip med Clara, och jag kanske i alla fall kan få jobba lite på mitt gamla jobb. Men det hade varit skönt om det kunde vända på riktigt om vagnarna tog sig upp ur dalen för att dras upp mot berget.

Om man skapar sitt eget flyt måste jag vara dålig på att simma.

Kommentera

