Reconfigured

Idag såg jag om Tron Legacy med min syster som lånat hem den från videobutiken. Hm. Ingen överraskning att jag läste in nya saker och hade en mer övergripande bild av vad som händer i filmen, men den blev egentligen inte bättre av en andra titt. Flera gånger så tänkte jag att om det inte vore för musiken så hade den inte varit något speciellt alls(jaja, effekterna är väl snygga också). Här har jag gått och sagt att den i alla fall är värd en trea i betyg, men nu är jag lite osäker, betyget kan hasa ner ett snäpp.

Men musiken alltså. Jag sitter och njuter och känner den i kroppen på samma sätt som när jag såg den på bio, trots att filmduk och surroundeffekter ersatts med en tjocktv med burkigt ljud. Just nu är musiken extra aktuell. Som jag skrev för ett tag sedan har det gjorts ett remixalbum på Daft Punks soundtrack. Jag kan erkänna att jag var lite skeptisk i början, ”hur kan det bli annat än bleka kopior?” Men. Reconfigured är absolut något man ska lyssna på om man gillar Daft Punk och soundtracket till Tron. Nya kreativa människor skapar nya möjligtheter och nya djup, oavsett om Disney står bakom eller inte.

Här är några guldkorn från Tron reconfigured:

Kommentera

