Det vackra livet

I onsdags var jag och Clara på en p3livesession i radiohuset i Göteborg. Det vackra livet och I’m from Barcelona spelade. Det vackra livet, som det debutantband de är fick en halvtimmas speltid, medan I’m from Barcelona fick en hel timme.Allt började med att jag i tisdags hörde att man kunde ”vinna” biljetter genom att gå in på hemsidan. Tada! Dagen efter när jag avslutat ett arbetspass på Frölunda torg fanns det ett mail  i telefonen som sa att det bara var och komma. Så jag bjöd med mig Clara, vi satte oss på spårvagnen, drack lite i smyg i kvällsolen vid Gustav Adolfs torg, och begav oss till andra sidan älven, detta mytomspunna land.

Jag brukade gilla I’m from Barcelona för ungefär fyra år sedan, och visst svänger det fortfarande, men det rör mig inte riktigt. Både jag och Clara var överens om att vi föredrog Det vackra livet musik även om I’m from Barcelona fick igång publiken rejält under sin spelning. Vi kom också fram till att något som kan göra stor skillnad för om vi gillar musik eller inte är om den har svärta. Att den är lite dyster och säger att livet är en plåga alltså. Typ. Men så är det ju bara till en viss gräns. Eller nej, ge mig svärta, ge mig melankoli och ge mig moll.

Jag tog lite bilder med min kameran på min iphone och filmade lite med densamma, men tyvärr tar basen över totalt vilket gör att man nästan inte hör melodin. Inte världens bästa ljudupptagning på iphone alltså. Nåväl, här är några halvtaskiga bilder.

Kommentera

