Bild och text i kombination

Idag gick jag igenom lite gamla mail i inkorgen, och klickade på en länk från adlibris där de tipsar om serier. De olika böckerna väckte genast ett habegär, men man kan ju inte bara köpa grejer sådär. Speciellt inte när man har 300 på kontot och planerar en resa till Lund i helgen(om det nu bara vill ordna sig med inträdet på nationen).

Så istället för att köpa böckerna kommer jag lista dem här.

  1. Mina vackra ögon, av Nina Hemmingsson
  2. Misslyckat självmord i Mölndals Bro, av Linda Spåman
  3. Gaza: fotnoter till ett krig, av Joe Sacco

Som ni ser(eller kanske inte) är det riktigt upplyftande läsning att se fram emot, krig självmord och den alltid lika optimistiska och sprudlande glada Nina Hemmingsson. Dessutom fanns det ännu fler grafiska böcker som jag ville ha, men med tanke på att jag nog ändå kommer bocka av den här listan så småningom kändes det bra att hålla den så kort som möjligt. Inled mig inte i frestelser. När något är satt på pränt är det sant. I alla fall när det gäller sådana här saker. Genom att inte skriva upp allihop som jag skulle vilja ha kommer jag förhoppningsvis glömma av dem som inte hamnade på listan, jag köper mindre och allt är frid och fröjd.

I måndags hade vi som sagt älgar i trädgården, i tisdags såg jag en hel flock(10-15 djur!) vildsvin vid vägkanten när jag åkte buss hem från Kungsbacka och igår när jag cyklade hem från bussen fick jag cykla ikapp med två rådjur.

Bildbevis finns det bara på älgarna, men jag lovar, det var tre dagar i rad med vilda djur. Idag stötte jag bara på ett myrbo när jag sådde mung- och sojabönor. Men myror är ju också …vilda…djur… Undrar vilka vilddjur jag kommer att stöta på i morgon.

Kommentera

