Tragik och krimskrams

I dag går mina tankar till Norge. Till norrmännen och framför allt till de som drabbats av de två attentaten.

Under tiden jag lyssnat på radio och tittat på TV för att hålla mig uppdaterad har jag också suttit och pillat med lite halsband. Man kan säga att jag har fått en rejäl släng av inspiration från Honestly …WTF, och deras DIY-avdelning. I onsdags var jag inne i stan och skaffade material, eller det som fanns att hitta, det verkar finnas mer lättillgängligt i USA än här i Sverige. Men med lite improvisation så har jag lyckats tillverka två ganska spektakulära halsband. Beskrivningar finns här och här, men när det gäller Proenza Schouler-halsbandet kan det vara bra att veta att ”a yard of thick twisted cord” inte räcker för att kunna tillverka halsbandet, mät upp själv istället. Här finns en konverterare så man får koll på alla amerikanska måtts motsvarigheter i det metriska systemet. Och var beredd på att det tar många timmar.

One thought on “Tragik och krimskrams

  1. Ping: Knyta, knyta, knyta, knyta « Musiksinne

Kommentera

