Älskade Jens

Jens lekman hugo 2007

Image via Wikipedia

Ja, jag vet att min rubriksättning kanske inte varit av det roligaste slaget på ett tag. Men Jens Lekman är verkligen underbar. Dessutom har han äntligen släppt nytt material. Som ”An Argument With Myself”. Det är Jens i toppform skulle jag säga, eller det som jag gillar bäst med Jens, melodi, melankoli och en hel liten historia i texten som är dessutom ganska rolig. Varje gång jag hör ”Shut up!” ”No you shut up” ler jag lite. Det är humor det.Lyssna så förstår ni

Den nya EPn som också heter ”An Argument With Myself” består av fem låtar. Att det är något nytt överhuvudtaget gör mig glad, men jag skulle gärna ha ännu fler.

Om man som jag är intresserad av texten finns den till exempel här.

Kommentera

