Svamptider


Vi brukar inte få tag på så mycket svamp i ”vår” skog. Det är för mycket lövträd. Men för två veckor sedan drog mamma med mig på en tur lite längre bort där det är mer barrträd. Jackpot. Massor av trattkantareller.

I söndags gick vi dit igen och hittade om möjligt ännu mera svamp. Jag hade med mig kameran och passade på att fånga hösten på bild.

Som om det inte räckte med att plocka ett och ett halvt kilo svamp på söndagen, som sedan rensades och torkades(den lite mindre roliga delen av svampnöjet), i går drog jag med mig Anna ut igen och vi plockade ca ett kilo var till. Usch, det här inlägget hör inte till något av mina bättre. Titta på bilderna istället.


Kommentera

