Gunnebo slott och Jordens mat

Ibland har jag minne som en guldfisk. I går när jag kollade igenom bilderna jag tog under svampplockningen såg jag att jag hade fler bilder på kameran. Bilder som var ungefär 3 veckor gamla och som jag helt glömt bort. Jag hade inte ens fört över dem till datorn. Så det gjorde jag i går.

Jordens mat är en ekologisk matmarknad där mer eller mindre lokala producenter presenterar och säljer sina varor. Om ni aldrig varit på Gunnebo rekommenderar jag ett besök. Och ta en liten titt på den tragiska familjehistorien, där den yngre John Hall förlorade hela förmögenheten och sägs ha dött uppe på en bakugn(vanligt knep bland dåtidens fattiga för att hålla värmen, tyvärr kallnar ugnen så småningom men den som sover märker det kanske inte…)

Anyway. Vi var där och jag köpte ekologiskt mjöl. Tyvärr misslyckades mitt förra bak, så jag vet inte vad det går gör än. Det var inte mjölets fel, så mycket är säkert. Jag mamma, pappa och mormor traskade runt på marknaden och smakade på både det ena och det andra. Så här såg det ut.(Märk att träden fortfarande är gröna, på tre veckor händer mycket…)

Kommentera

