Baksmällemusik

Det är lite som att vakna upp efter en toppenkväll ute, med fest och dans, att komma tillbaka från Lund och Malmö. Det var en toppenhelg, men nu är den över och kvar är bara jag medan regnet öser ner utanför fönstret. Jag kom ju hem igen på söndagen, men den där melankoliska känslan har ännu inte släppt. Jag tröstar mig med att göra äpplechips och lyssna på musik. Här är andra spåret ”Cheerleader” från St. Vincents(som jag skrivit om här) ”Strange Mercy” och på något sätt tar den kornet på dagen. Det dystra, det långdragna, det melankoliska, allt finns där.

Jag tog en del kort i Lund som kanske dyker upp här, om jag bara tar mig ur den här märkliga sinnesstämningen. Den som lever får se.(eller, jaja, jag skärper till mig, det blir av)

One thought on “Baksmällemusik

  1. Ping: Det var Lund « Musiksinne

Kommentera

