Salomon-Kånken 1-0

Kommer ni ihåg Salomonryggsäcken? Om jag ska vara ärlig gör jag det knappt, men jag har några starka minnesbilder från dagis. På den tiden(dagistiden) var fritids och dagis ett, så det hände att man stötte på en sån där stor typ som hade en sån där ryggsäck. Med ett stort S på. Jag vet inte om jag såg att det var en bokstav då eller om jag i efterhand ser det som en bokstav och inte bara som en symbol. Men jag lärde ju mig läsa tidigt. Så.

Just nu är det ju väldigt populärt bland hipsters och annat löst folk att skaffa sig en Kånken. Jag sätter mig på motvals och säger: ge mig en vintage Salomonväska från 80-talet så blir jag nöjd.

Jag hade tänkt lägga upp en till bild med en annan variant av salomonväskan, men det vill sig inte. Istället kan man se den här.

Kommentera

