Simon och ekarna

För nästan tio år sedan läste jag Simon och ekarna. Jag minns inte riktigt om det var genom skolan, att vi skulle läsa Marianne Fredrikssons bok eftersom vi skulle gå och se pjäsen som sattes upp i Göteborg(kan det ha varit Folkteatern?), eller om jag läste på eget bevåg.

Men jag kommer i håg att den lämnade avtryck. Det är tyvärr ungefär det enda som jag kommer ihåg av den just nu, och att den där pjäsen vi såg också var riktigt bra.

Den 9:e december är det premiär för filmen Simon och ekarna, med Bill Skarsgård i huvudrollen. Frågan är om man ska ta och läsa om boken innan man går och ser filmen. Känner mig faktiskt lite sugen på att läsa om boken och så bråttom har jag inte att se filmen. Får se om den finns på biblioteket, det hade varit käckt. Här är trailern:

För övrigt har jag bokat en intensivkurs, så förhoppningsvis får körkortet en kickstart. Jag dessutom varit upptagen med att söka en stipendium för att åka till Japan och skriva reportage. Jag hade inte riktigt insett hur mycket man var tvungen att ha klart vad gäller kontakter i Japan, så vi får se hur det blir, men jag har gett det en ärlig chans i alla fall.

Kommentera

