streets

I don’t advocate anarchy in any way But I saw him scratch a rash And i had to grab an axe

Låt oss börja det nya året med att tänka på döden…

Kommer ni ihåg 2009? Det var året då jag skrev en B-uppsats om Poetry Slam, flyttade till Kviberg, flyttade från Kviberg, hade skotska vänner på besök och flyttade till Lund. Och lite annat.

2009 var också året då världen lamslogs av fruktan för en världsomspännande epidemi. Jag talar såklart om svininfluensan(jaja jag vet att den egentligen ska kallas H1N1, men det är så tråkigt). Jag gick och vaccinerade mig mot den. Såhär i efterhand vet jag inte om det var bra eller dåligt, jag blev rejält sjuk efteråt i alla fall, har nog aldrig haft så ont i halsen. Fast så brukar det kännas varje gång för mig och det var sista gången jag var riktigt illa däran, så det är färskast i minnet. Nu ska jag sluta svamla och komma till punkt.

I samband med svininfluensaskräcken, gjorde The Streets en låt som heter ”He’s behind you he’s got swineflu” vilken jag tycker är så himla bra. Jag kom att tänka på den i veckan, kanske för att det är influensatider nu också, kanske för mina återkommande zombiedrömmar.

Den här videon är alltså retro på flera plan. Jag skrev om den 2009 i min gamla blogg, det har gått några år sedan 2009 och dessutom är videon full av klipp från gamla George A. Romerofilmer, plus en del andra filmer med levande döda. Dessutom gjordes den innan The Walking Dead, innan zombiegrejen riktigt slog klorna i folk. Känsliga tittare varnas, det är avklippta kroppsdelar hit och gore dit.

Kommentera

