Tryck till

Det blir många tillbakablickar just nu. Jag har ingen bra anledning till det förutom att det gjordes bra musik back in 1986. Året jag föddes ja. Ni förstår varför jag blev som jag blev.

Bland annat har vi den här klassikern med Salt-N-Pepa; Push It. Men det kan ju inte ta slut där. Jag sätter ett litet mål till mig själv att hitta bra grejer från det här fantastiska året.

Salt-N-Pepa alltså. Jag har lite minnen av dem, bland annat att de var coola och så blandade jag i hop dem med Seargent Peppers(Lonely Hearts Club Band) många gånger…

Dessutom hade vi en samlingsskiva med dem, typ ”Radio Hits”, där man kunde hitta en av deras andra hittar ”Let’s Talk About Sex”. Den satt jag och rodnade framför trots att jag bara visste att det var nåt snuskigt. Nåväl. Jag lägger upp den videon också,(trots att den inte är lika bra som ”Push It”) när jag ändå håller på.

Kommentera

