miike

Trestegsraket del 1

Huka er, nu laddar vi om… Jag har jobbat sex dagar i veckan i två veckor så jag har inte hunnit med varken socialt liv eller blogg. Eller jag har i alla fall inte orkat med någotdera. Musik har jag däremot hunnit lyssna på under resor tvärs och kors över Västsverige. Därför tänkte jag att jag skulle ge er tre låtar som är nya, spännande och som har löften om något stort i framtiden. Vi börjar med en låt som jag är ganska säker på kommer slå rejält under 2012. Miike Snow är på väg att släppa nytt och det första smakprovet från nya plattan ”Happy to You” heter ”Devil’s Work”. Jag gillar produktionen, att det är små synthljud av något slag som liksom ligger och plinkar i bakgrunden, lite svåra att höra, men ger ljudmattan en rejäl skjuts.

I morgon kommer del två i den här fantastiska trestegsraketen. Det handlar om en världsturné, så mycket kan jag säga.

Här är videon till ”Devil’s Work”, kanske inte den roligaste jag sett direkt, men lackbyxor är lackbyxor.

2 thoughts on “Trestegsraket del 1

  1. Ping: Trestegsraket del 2 « Musiksinne

  2. Ping: Miike Snow stormar fram « Musiksinne

Kommentera

