Trestegsraket del 2

I går bjöds det på lite ny svensk(till två tredjedelar i alla fall) musik, i dag fortsätter jag i samma anda. Det är ett popband från Norrland. I sig inget ovanligt kanske, men med ett sound som får mig att tänka på Active Child och Bon Iver snarare än The Wannadies och Bear Quartet. Jag ska erkänna att jag ända tills alldeles nyss inte visste att låten jag lyssnat på är en cover av ”Fantasies” med Karl X Johan, men den är såpass egen i sitt uttryck att det inte spelar så stor roll. Snart ska World Tour dessutom släppa en EP, där det förhoppningsvis finns mer atmosfärisk och drömsk musik.

I morgon avslutar jag det här serieförsöket. Det blir ljus sång och ett drivande pianospel. Spännande eller hur!

Tyvärr finns det ingen video till den här versionen av fantasies, så ni får hålla till godo med länkar till Soundcloud eller Spotify.

Kommentera

