duvchi

Trestegsraket del 3

Så får vi se slutet av mitt serieförsök. Det har krävts en massa tid och en rygg böjd över min dator. Men nu kan jag se slutet av tunneln. Dagens tips blir en låt som har spelats en del på P3 i höst, som satt sig på hjärnan på mig men som ändå på något sätt inte blev till en låt med ett namn eller en artist med ett namn för den delen. Nu har jag upptäckt låten på nytt och vet dessutom vad artisten heter. Det är Duvchi med låten ”Turtleduvs”. Som jag skrev i går spelar pianot en stor roll för låtens genomslag, men också rösten och hur den används. Jag trodde fram tills att jag tog reda på fakta att det var en tjej som sjöng. I och med detta kan jag inte annat än hålla med Studio PSL som i förra veckans program pratade just om falsettsångens popularitet under 2011.

Den ljusa sången kan mycket väl följa oss in i 2012. Enligt Nöjesguiden arbetade Duvchi i november på sitt debutalbum. Spännande inte sant?

Nu sätter vi punkt. Här är Duvchi(namnet och den konstiga låttiteln får jag söka svar på en annan gång) med Turtleduvs.

One thought on “Trestegsraket del 3

  1. Ping: Mera ljusa röster « Musiksinne

Kommentera

