ac ch

Hur länge kan man lyssna på en skiva innan man tröttnar?

Det undrar jag just nu. Jag har ägnat den senaste månaden åt att toklyssna på Active Childs(som jag skrev om här) album ”You Are All I See”. När det gäller andra skivor brukar jag liksom tröttna lite efter ett tag och känna att det är dags att hitta något nytt, något mer att lyssna på, även om jag tycker att skivan är bra. Men så känns det inte med Active Child. Jag bara lyssnar och lyssnar och det blir bara bättre och bättre.foto: Brent Mullins

Jag kom igång lite sent, eftersom det dröjde ett tag innan skivan hamnade på Spotify, och det är så krångligt att lyssna på något annat sätt. Jag har blivit Spotifybekväm… Men så såg jag då runt nyår att den nya skivan fanns på Spotify. Det har varit kärlek ända sedan dess. Jag ska erkänna att jag kanske var lite svårflörtad i början, men redan vid andra genomlyssningen började jag känna det där pirret i magen som kommer när det är något som klickar.okänd fotograf

Jag har tänkt att skriva det här inlägget länge, men inte kunde besluta mig för vilken låt som är bäst och därför skulle läggas upp på bloggen. Jag har fortfarande inte bestämt mig för det, det finns flera aspiranter, men att säga att den ena är bättre än den andra går bara inte.

Vad är det då som gör det hela så magiskt? Här är det också svårt att välja ut en grej, men något som bidrar till storheten är det mjuka elektroniska soundet, harpan, falsettsången och bra texter. För att förstå gäller det att lyssna själv. Jag lägger alltså upp flera låtar på en gång, men rekommenderar er att lyssna på hela skivan på Spotify, där ingår även smakfulla remixer av några av låtarna.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=_W_JkgDzTwU&feature=related

One thought on “Hur länge kan man lyssna på en skiva innan man tröttnar?

  1. Ping: Active Child gör hiphop | Musiksinne

Kommentera

