Fyra minuters kreativitet

Just nu håller jag som bäst på med att skjuta på det som jag måste göra. Vad bättre sätt att göra det på än att använda stumble upon och se var jag hamnar. I en massa ointressanta grejer, men också sånt som får en att tappa hakan. Till exempel det här klippet på hur ett konstverk blir till. Önskar ju att jag själv var så där kreativ av mig, eller tog mig tiden att bli det. Supakitch & Koralie heter de två franska streetartartister som står bakom.

Det som gör det hela ännu mer intressant är det faktum att målningen som blir resultatet var en del av en utställning som fanns på Världskulturmuséet i Göteborg 2010. Och nu tittar alla på det… Var ju inte i Göteborg 2010, men hade antagligen missat det ändå, det där med att verkligen gå och göra/se/uppleva något kan vara lite svårtstartat. Som i dag när jag borde ringa ett viktigt samtal och istället sitter här.

Kommentera

