Kavinsky

Kavinsky på g med mer

Jag har en speciell relation till Kavinsky, det började 2008 när jag började lyssna på hans ep 1986(vem kan motstå en skiva med ens födelseår liksom), jag satte den på repeat och fick små fjärilar i magen av musiklycka. Det är basen, det är synten, det är melodierna, det är 80-tal, det är dirty och det är kärlek.

Sedan kom ju Drive och Nightcall, från ep:n med samma namn, som växte sig gigantisk på nätet. So far so good. Nu visar det sig att Kavinsky är på gång med nytt material. Jag bockar och bugar och lyssnar på det smakprov som jag fick via facebook i går. Tydligen finns låten ”Roadgame med på den franska dvd/bluerayversionen av Drive. Mumma!  Men jag är inte småsint, så jag delar självklart med mig. Vassego.

Kommentera

