DSC_1888bb

Ångkokat!

När jag var i Halmstad och jobbade för några veckor sedan passade jag på att gå in på Åhléns och kolla in deras halvareaprisetrea. Väl inne på köksavdelningen hittade jag en ångkorg för 30 kronor. Det tyckte jag var ett väldigt humant pris och köpte den ögonaböj.

Efter det har det blivit sisådär med användningen, men i torsdags hittade jag vegetariska dumplings i det asiatiska butiken på Östra Hamngatan och tänkte att jag lika gärna kunde prova. Någon gång har jag väl tänkt att jag ska göra dem från scratch, men det får vänta ett tag. Passade även på att köpa tofu, så det kommer bli något tofuaktigt inlägg så småningom. Kan inte lova att det bli i kombination med ångkorgen dock(fast nu när jag tänker på det åt jag ångkokt tofu på en kinarestaurang i Edinburgh en gång, det var inte dumt…).

2 thoughts on “Ångkokat!

  1. Ping: Ångad tofu del 2 plus tempuragrönsaker « Musiksinne

  2. Ping: Ångad tofu del 1 « Musiksinne

Kommentera

