något beskuret

Den nya ordningen

något beskuret

Jag ger er något av det bästa från 80-talet; New Order och ”Bizarre Love Triangle”. Låten är inte bara bra utan släpptes som singel 1986, detta mytomspunna år som jag talat om tidigare. Året jag föddes, Olof Palme mördades och Tjernobyl havererade. Nu kan jag lägga till ”året då New Order släppte Bizarre Love Triangle” till den annars ganska deppiga listan.

Tack. Men ibland önskar jag att jag var född 10-15 år tidigare så att jag kunde vara där när det hände. Samtidigt skapas det fantastisk musik just nu och det vill jag ju inte heller missa.

Det verkar dessutom som om New Order är ute på turné 2012…:

Kan man hoppas på att de gör en avstickare till Sverige? Just nu ser det mörkt ut…

Kommentera

