NeonIndianGLS3b

En sommar på tomgång med neonindianen

Neon Indian. Jag kommer ihåg hur frustrerad jag blev när deras Psychic Chasms(2009) försvann från Spotify. (Ja, jag är en slav under Spotify, det blir så mycket enklare att lyssna på och hitta musik) Lat som jag är, brydde jag mig inte om att försöka hitta ett annat sätt att lyssna på dem. Jag hade redan lyssnat på skivan rätt mycket och låtarna finns på youtube.

Varför Neon Indian försvann från Spotify har jag aldrig fått någon förklaring till,(och i ärlighetens namn aldrig sökt) men glad blev jag ändå när de dök upp igen. 2011 släppte de dessutom en ny skiva, och ”Polish Girl” har spelats en del i radio. Kanske skriver jag mer om det en annan gång, men idag fokuserar jag på ”Deadbeat Summer” från Psychic Chasms.

Det är pop, det är nonchalant och det får en verkligen att tänka på sommaren, en sommar som går lite på tomgång. Såvitt jag vet finns det ingen officiell video på youtube, men det finns något nästan lika bra, en riktigt snygg video gjord av fans. Skateboards och akrobatik, jag säger då det.

2 thoughts on “En sommar på tomgång med neonindianen

  1. Ping: Fallout – men inte spelet « Musiksinne

  2. Ping: Fallout – inte spelet « Musiksinne

Kommentera

