Ångad tofu del 1

Jag har ju köpt en ångkorg och den måste användas. Tänkte på det att jag ätit ångad tofu i Edinburgh en gång och funderade på om det inte skulle kunna gå att göra det hemma. Resultatet?

God tofu och förskräckligt nyttigt, men receptet jag hittade föreslog att man skulle äta tofun som den var eller med ångat vietnamesiskt brunt ris. Det har vi inte hemma, så jag kokade vanligt ris. En ganska tråkig kombination faktiskt och jag tror inte att det hade gjort någon skillnad även om det hade varit det där vietnamesiska riset. Nästa gång jag ångar tofu ska jag se till att servera något mer till/i, som  broccoli, haricots verts och strimlad morot, samt se till att det blir tillräckligt med sås. Alltså blir det inget recept nu, för jag måste fila lite på den här rätten, men jag har en lika stor bit tofu i kylen, så don’t you worry, det kommer snart.(ok då, jag hittade det här)

One thought on “Ångad tofu del 1

  1. Ping: Ångad tofu del 2 plus tempuragrönsaker « Musiksinne

Kommentera

