Kombinationen

…av Nancy Sinatra och Audio Bullys är inte att förringa. Jag minns det som en av de bästa låtarna som spelades när jag var på den elektroniska musikfestivalen(ok, ravefestivalen) Gatecrasher Summer Sound System 2008(puh!). Eller det var en grym stämning och vi dansade som galningar. Det var dessutom den första kvällen och vi hade ännu inte insett hur mycket det regnade in i vårt tält och att vi inte skulle få mycket sömn den natten.

Så vi dansade och var glada. Solen sken – nästan. Och vi hade en underbar festival att se fram emot, trots stormen som kom under natten.

Varje gång jag hör Shot you down tänker jag så på festivalen och på min utbytestermin i Skottland. Och det är bra minnen, för jag hade ju överlevt Roskilde året innan och de här två regniga nätterna var en piece of cake.

2 thoughts on “Kombinationen

  1. Ping: Justice på Trägårn – men inte jag « Musiksinne

  2. Ping: Hot Chip till Way Out West « Musiksinne

Kommentera

Kombinationen

…av Nancy Sinatra och Audio Bullys är inte att förringa. Jag minns det som en av de bästa låtarna som spelades när jag var på den elektroniska musikfestivalen(ok, ravefestivalen) Gatecrasher Summer Sound System 2008(puh!). Eller det var en grym stämning och vi dansade som galningar. Det var dessutom den första kvällen och vi hade ännu inte insett hur mycket det regnade in i vårt tält och att vi inte skulle få mycket sömn den natten.

Så vi dansade och var glada. Solen sken – nästan. Och vi hade en underbar festival att se fram emot, trots stormen som kom under natten.

Varje gång jag hör Shot you down tänker jag så på festivalen och på min utbytestermin i Skottland. Och det är bra minnen, för jag hade ju överlevt Roskilde året innan och de här två regniga nätterna var en piece of cake.

Kommentera

