aphexb

Ingen indiansommar

Jag lyssnar en del på radio. På radio spelas det musik, men det är inte alltid man är så pigg när de berättar vem som har gjort en viss låt och vad den heter. Så var det just nu. Jag kom ihåg en låt som gick ”oh oh indian summer”, så jag sökte på spotify och youtube efter Indian Summer. Utan en enda vettig träff.

Efter att istället sökt med textraden ovan får jag till slut napp. Det visar sig att låten inte alls heter Indian Summer, utan Aphex Of The Sun. Med Fibes, Oh Fibes! Minsann. Och när jag tänker på det är det nog något jag känner igen, att det skulle vara Fibes, Oh Fibes!, men det låter inte precis som de har låtit tidigare. De har alltid haft 80-talskänsla, men inte riktigt varit så syntiga som nu. Ska jag vara ärlig så tycker jag nog att de har varit lite mesiga innan. Nu har de tuffat till sig. Surfar på den där chillwavevågen som alla vill vara med på. Men det är helt ok, och kan förklaras med att de har samarbetat med Pontus Winnberg från Miike Snow. Det blir såklart nytt album, i april.

Ni undrar såklart hur länge jag ska babbla om det här och hur den där låten egentligen låter. Tyvärr är videon som ligger uppe på youtube (från p3guld i år)rätt kass ljudkvalitetsmässigt och jag kan inte hitta någon annan. För den fulla upplevelsen; lyssna här på Spotify istället. Eller skit i ljudkvaliteten och se på videon direkt:

För övrigt var jag på blixtvisit i Stockholm igår för lite jobb. 06.42 gick tåget från Göteborg, framme i Stockholm ca 10, åkte tunnelbana från Centralen till Fridhemsplan och Västermalmsgallerian. Jobbade i sju timmar. Åkte tillbaka till Centralen med tunnelbana och var tillbaka i Göteborg 21.25. Vandrade alltså aldrig på Stockholms gator. Men det var också en upplevelse.

Imorgon blir det Halmstad och på lördag Skövde. Man är om sig och kring sig ändå, även om det mest blir besök i olika gallerior…

Kommentera

