Bokrea

Bokrean har ju hållit på i snart en vecka. Har inte köpt något alls förrän i dag när min syster fyllde år och jag därför var tvungen att ge presenter till mig själv genom att köpa fyra böcker. En bakbok, en fantasydeckare, en Jane Austen och en chick lit.

Bakboken(”Bröd och kaffebröd – baka på riktigt med Jan Hedh”) blev jag sugen på när jag var i Skövde och jobbade i lördags. Då kände jag att jag inte ville släpa runt på den, men i dag passade jag på under lunchen och lämnade den uppe på kontoret.

Samtidigt passade jag på att köpa den där fantasydeckaren(”Främlingen”) av en rysk författare som arbetar under psuedonymen Max Frei. Det ska tydligen lösas magiska brott i en magisk drömvärld, där en nobody blir en somebody. Här finns mer och kanske bättre info.

Efter jobbet passade jag på att ta en sväng in på Bokia också. Där kunde man köpa två engelska pocketar för 69 kronor och efter att jag sett att det fanns en Jane Austen(”Persuasion”) som jag inte läst var saken biff. Och så blev det en chick lit då, för att kunna få två för just 69. Men den verkar vara lättsmält och ibland är det allt som behövs.

One thought on “Bokrea

  1. Ping: Vår, fika och bok « Musiksinne

Kommentera

