Jay Jay är fortfarande ok*

Det fanns en gång en tid när jag gick upp tidigt, tidigt om mornarna för att gå fram och tillbaka genom Göteborgs Universitets lokaler uppe på Medicinareberget med en mopp framför mig. 04.20 brukade jag ställa klockan på varje morgon för att komma fram i tid till klockan 6. Som en följd av detta hade jag så gott som inget socialt liv under de sex månader som vikariatet varade. Jag orkade inte. Eftermiddagar och kvällar gick jag som i dvala och en gång höll jag på att somna hos frisören, ni vet när huvudet nickar till. Kanske inte så klokt när någon står bakom en med en sax och klipper av ens hår.

Men jag överlevde och jag ska nu komma till summan av kardemumman; jag lyssnade på radio under alla de där ensamma timmarna i universitetets korridorer. Bland annat lyssnade jag på Morgonpasset i P3 när Jay Jay Johanson var där och spelade låtar från vad som då var hans nya skiva.

Det gillade jag, så jag gick och köpte den där skivan. Det var på den tiden när jag fortfarande köpte cdskivor alltså, tidigt 2007. Det var lite genom Jay Jay Johanson och The Knife som jag började lyssna på elektronisk musik och upptäckte att det gick att lyssna på(innan trodde jag att elektronisk musik innebar Scooter eller eurotechno och det höll jag mig gärna ifrån). Så för att fira hur en helt ny värld öppnades upp för mig ger jag er ”Rocks in pockets” med Jay Jay Johanson. Tyvärr verkar det inte finnas någon officiell video till, men musiken är ju det viktiga, här går det att lyssna lyssna på låten:

*kunde inte låta bli att vitsa till det lite…

Kommentera

