Födelsedagsshabop

I kväll firar vi att Anna har fyllt 28 år. Jag har dessutom varit ute och kört bil i två timmar, så det blir ett kort inlägg i dag. Men oh så intressant. Av någon anledning kom jag att tänka på Devendra Banhart igen, vars musik jag upptäckte på den första Way Out Westfestivalen 2007. Tyvärr såg jag inget av själva konserten, för jag stod bakom scenen och vaktade back stageområdet. Det jag hörde gjorde dock ett omedelbart intryck. När sedan Devendra kom av scenen, gick in i turnébussen och senare kom ut bärandes turban var jag såld. En av mina favoritlåtar från ”Smokey Rolls Down Thunder Canyon” skivan som gavs ut samma år.

Kommentera

