Justice på Trägårn – men inte jag

I kväll spelar Justice på Trägårn i Göteborg. Jag kommer inte vara där, men jag minns fortfarande vilket fantastiskt gig de gjorde när jag såg dem på den där ”Gatecrusher Summer Sound System” som jag skrev om i ett annat sammanhang för ett tag sedan. Jag kan inte säga vad det var, men det var skickligt utfört med snygga remixer av deras egna låtar. Det var då och nu är nu. Jag antar att mitt intresse för Justice har svalnat något sedan dess. 2011 års skiva var bra men inget jag kommer köra på repeat på samma sätt som jag gjorde med ”Cross” från 2007.Trots det hade jag gärna varit på Trädgårn i kväll. Så för att inte deppa ihop spelar jag en låt som jag gillar från den senaste skivan, det är bra mycket rockigare än förra skivan och en hel del skitigare. Canon.

Kommentera

