8 mars

I dag är det internationella kvinnodagen. Jag har inte hunnit tänka så mycket på det då jag varit upptagen med att ha körlektion och hårdplugga körkortsteori. Och fixat håret. Ehrmm. Men det jag ändå vill passa på att säga är att det är något som inte stämmer när vi knappt reagerar över hur varor av diverse slag säljs med hjälp av kvinnokroppen. Vi är så vana vid det, det är inget som sticker ut, men jag tror att vi hade reagerat annorlunda om vi sett samma bilder på män . Sen kan man babbla en massa om deppig statistik, som att pappaledigheten ökar för att de pappor som tar ut den tar ut mer, inte för att fler väljer att vara pappalediga. Självklart bra för de barn och pappor som tar ut ledighet, men det betyder också att många pappor missar att vara där när det händer och får svårare att få samma kontakt med barnen som mammorna får.

Men som sagt. Låt oss skratta (eller gråta)lite åt vår knasiga värld och titta lite på några bilder som faktiskt finns i verkligheten. Många kommer från saljgrejmedtjej.se, men den första är från en färsk reklamkampanj från Lindex. Som inte är rolig någonstans faktiskt. Nu vet vi hur vi ska vara, som ”Bombshell Belle”(som de faktiskt kallar bh:n det handlar om, urk).

Här är lite bilder från säljgrejmedtjej:

Är  inte så förvånad över Groupons ”snilleblixt”:

Apoteket asså…. Besviken:

Äckligt x3:

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s