dfmupp

Nytt med Daft Punk


Det verkar som
om Daft Punk äntligen är på väg med nytt material(!). Av en händelse råkade jag höra någonting om Daft Punk och Mupparna på radion i går, vilket jag var tvungen att kolla upp.

Tyvärr fanns det inte så mycket att kolla upp. En av kompositörerna bakom mupparna, Paul Williams, ska tydligen ha sagt till The Hollywood Reporter att han har jobbat med några låtar med/åt Daft Punk och att de är fantastiska att jobba med, typ(min översättning och sammanfattning). Det mest intressanta i artikeln är att Paul Williams säger att det nya albumet med Daft Punk kan komma så tidigt som i juni(!). Det hoppas jag verkligen och att de passar på att ta ett turnéstopp i Sverige. Vore det inte fantastiskt om de spelade på Way Out West? Helt omöjligt borde det ju inte vara, The Chemical Brothers har ju spelat där(fantastiskt) samt en massa andra stora artister som borde vara svårare att boka än Daft Punk. Det skulle göra hela min sommar och om du inte redan vet det kan jag säga det nu: Jag måste se Daft Punk innan jag dör. Så är det bara.

One thought on “Nytt med Daft Punk

  1. Ping: Daft Punk och vägen mot nya skivan | Musiksinne

Kommentera

