Ultravox – Vienna

Det fanns en tid när allt som var åttiotal var dåligt. Det var pudelhår, yta och pop så lätt att den gjorde samma intryck som en fjäder.

Så hände det något. Med mig. Jag vidgade mina vyer och insåg att åttiotalet var så mycket mer, att det hade så mycket mer att bjuda på. Ett sådant exempel är Ultravox och deras ”Vienna”. Får mig att vilja vara född en så där 20 år tidigare. Men jag överlever, det finns trots allt en massa spännande musik som skapas just nu och jag får ta del av den. I dag bryr vi oss bara inte om allt det nya, i dag lyssnar vi på Ultravox. Videon till Vienna är dessutom något extra, knäpp med en släng av tunn mustach.

Kommentera

