hotchipbb

Hot Chip till Way Out West

Jaha tänker du, det är väl inte så himla häftigt, Hot Chip har ju inte kommit med något nytt på ett tag. Men då ska jag berätta att de faktiskt är på g med nytt album. Så det så! Den 11 juni är det planerat att albumet ”In Our Heads” ska släppas, men förhoppningsvis kommer det någon eller några singlar innan dess. Ska bli spännande att höra hur de har utvecklats den här gången. Än så länge tycker jag att ”Made In The Dark” från 2008 är bäst, väldigt lekfullt, men 2010s ”One Last Stand” var också bra, på sitt eget vis. Förhoppningsvis slår de oss alla med häpnad med det nya albumet.

Jag gläds dessutom över att de kommer till Way Out West i år, det betyder nämligen att min egen personliga lilla cirkel sluts, 2008 när jag var på Gatecrasher Summer Sound System(som jag skrivit en del om här), skulle jag sett både Hot Chip och Chemical Brothers. Tyvärr regnade scenen eller vägen till festivalen bort, så just de favoriterna ställde in. 2010 fick jag chansen att se Chemical Brothers på det årets Way Out West dock och i år blir det Hot Chip, inget mer från den festivalen som ligger och skaver. Här är en av mina favoritlåtar med Hot Chip, Shake A Fist(1.53 speciellt):

”In Our Heads”

Kommentera

