kokbokb

Matochbröd

Jag gick upp klockan 04.30 i morse, så jag är lite mör i kväll. Allt för att hinna med ett tåg som gick 06.42 och åka till Malmö över dagen för att jobba. Dessutom kom jag i säng efter 23.30, så det var inte helt optimalt. Men jag sov på tåget, synd att tågsätena på Öresundståg är så hårda och inte går att vinkla på något sätt.

Jag ska komma till sak. För ungefär två veckor sedan fyllde jag ju 26 år och fick då, hör och häpna, en trave böcker. Böcker för matlagning och bakning. Ska bli spännande att se vad jag kan hitta, samtidigt som jag saknar mina andra matböcker som är nedpackade någonstans. Undrar hur stor samlingen är nu, har ju samlat på mig en del nya sedan jag kom tillbaka till götet.

Böckerna som jag fick på födelsedagen var i alla fall ”Enklare bröd” av Martin Johansson(paindemartin), ”Raw Food med två detoxveckor” av Ulrika Davidsson, och ”Vegetariska kokboken” av Inga-Britta Sundqvist. Börjar nog med baket och fortsätter med lite råa experiment tror jag.

Kommentera

