ttcb

Tyler The Creator – Yonkers

Jaha, då var påsken över. Efter tre dagar då jag bara legat på soffan och läst böcker kände jag i dag att jag var tvungen att göra ett ryck och faktiskt göra något. Så jag satte mig att producera lite örhängesmaterial, liknande det här.. Kanske blir det något av det så småningom. Och så lagade jag riktig mat, så jag kan ta med mig lunch i morgon.

Jag har också lyssnat på musik. Lite hiphop till exempel, som den här låten med ”Tyler The Creator”; ”Yonkers”. Tungt var ordet. Gillar särskilt det loopade eee-eee-ee-ee som går igenom hela låten och den lilla slingan som kommer sen. Och så själva rappen så klart. Dessutom är videon riktigt snygg, i fokus, ur fokus och dessutom ett väldigt selektivt fokus. Snyggt. Kolla in 0.48(+ framåt en bit) och 2.03, scary shit… Visst är han lite lik Forest Whitaker förresten?

Kommentera

