smdb

Audacity Of Huge

Jag lyssnade på en spellista på Spotify i dag; ”We are Hunted”,från i februari. Det ska alltså vara det häftigaste just nu.Typ. Döm om min förvåning när det låg en låt från Simian Mobile Discos ”Temporary Pleasure”, från 2009, på listan. Men inte gjorde det mig nåt, för jag hittade tillbaka till SMD. Och den där låten som jag nästan lyssnade sönder under 2009, ”Audacity Of Huge”.

Det är svårt att förklara riktigt vad det är som är så speciellt med den här låten, men den har ett roligt blippbloppigt sound, intressant text och ett sväng som får det att rycka i benen på mig. Jag måste gå ut och dansa snart. Synd att jag är så pank.

Kommentera

