Johnny Depp suger

…blod i den nya Tim Burton-filmen ”Dark Shadows”. Han spelar Barnabas Collins, som blir förbannad(i alla fall tolkar jag trailern så) av en svartsjuk häxa(Eva Green) när han gifter sig med en annan kvinna. Han blir sedan begravd och glömd tills 1972 då några typer kommer över hans grav. Och så ska han hjälpa sina överlevande släktingar samtidigt som den gamla flamman, häxan, dyker upp och vars känslor på intet vis har svalnat. Om inte Barnabas vill ha henne ska han och hela hans familj få lida.

Hur vet jag då allt det här? Jo, jag har tittat på trailern. Det är det som gör mig en aning tveksam. Jag vill inte har hela filmen serverad i trailern. Det skapar inte lika mycket spänning för att faktiskt gå och se filmen. Men vad vet jag, kanske visar trailern bara halva storyn. kanske händer de en massa grejer sen och det slutar inte med de två slut jag kan se just nu; att Barnabas och häxan blir kära och sluter fred, eller att Barnabas och häxan inte blir kära och sluter fred och att Barnabas på något sätt utkräver hämnd för sitt öde.

Filmen ska ha en massa vampyrfilmshistoriska blinkningar, tydligen är Johnny Depp och Tim Burton fans av flera gamla vampyrlegendarer(how come I’m not surprised). I alla fall enligt filmens featurette. Vi kan nog också vänta oss Burtons vanliga märkvärdigheter och så spelar Helena Bonham Carter med. Så klart.

Det som är intressant är att enligt IMDb ska filmen ha premiär i Sverige den 11:e maj, alltså på fredag. Kanske är jag bara efter resten av världen, men jag hade inte hört talas om den här filmen förrän jag snubblade över den i förrgår. Eller så stämmer inte IMDbs uppgifter.

One thought on “Johnny Depp suger

Kommentera

