pzb

Lite foton då

Jag hade tänkt skriva så bra och så fint om hur det gick till när jag använde min nya baksten för första gången. Det gick bra, jag bakade levainbröd. Tyvärr fick vi strömavbrott i torsdags när jag hade bakat, mitt batteri på datorn är klent och internet funkade inte det heller, så då blev det inget inlägg den dagen. Precis när strömmen gick hade jag en tomatsås på spisen och en pizzadeg(på surdeg) på jäsning så jag fick förhålla mig till det. Strömmen kom inte tillbaka den kvällen, så det slutade med att vi åkte och köpte indisk hämtmat. Också gott. I fredags hade strömmen kommit tillbaka, så då kavlade jag ut pizzadegen, strödde över lite squash, sparris, svamp, paprika, tomatsås och mozzarella och skjutsade in pizzorna på bakstenen i ugnen. Blev himlagott(efter att vi strödde på lite ruccola). Orkar inte i hettan skriva ut alla recept. Kanske gör jag det en annan dag. Istället går det att frossa lite på bilderna jag tog. Plus en liten bonus från lördagen, när vi bjöd mormor på middag och jag bakade rabarbermarängpaj. Det blev gott det med.

One thought on “Lite foton då

Kommentera

