yeasayer-1b

Yeasayer – Longevity

Yeasayer är på g med nytt material. Jag var knappast den enda som gillade deras eklektiska blandning av allt möjligt, men med tydliga folkinfluenser mitt i dansrytmerna. ”Longevity” är andra spåret från det kommande albumet ”Fragrant World” som ska släppas i Europa den 20:e augusti. Det tidigare släppta spåret har jag lite svårt att hitta, eller rättare sagt, jag har svårt att förstå vilket spår det pratas om. En titt på wikipediasidan gör mig inte klokare, men kanske menar de ”Henrietta” som enligt myspacesidan släpptes i juni. Oh Well. Här är ”Longevity”, ett spår som bådar gott inför framtiden. Kan ju tillägga att de var riktigt grymma när jag såg dem på Arvikafestivalen 2010(RIP), så jag hoppas att de ger sig ut på en riktig turné snart.

Kommentera

