bricklane nattb

Once upon a time in London – 1

Det var ju faktiskt så att jag åkte och hälsade på Filip i London för en månad sedan. Hade sjukt kul och tog sjukt många foton, men de stannade i kameran rätt länge. Eftersom jag drar mig för att rita upp mitt nätverk som jag borde göra just nu, blir det ett litet inlägg om London istället, eller första dagen där, det var ju fem stycken sådana… (hinthint om framtida inlägg)

Jag kom i alla fram till London i en bit, var lite orolig, men hittade snabbt till Spitalfields Market och senare, av en slump, Filip, som var ute på rast och skulle köpa något sötsliskigt bakverk. Filip kunde ju sitt område och huxflux var jag på Brick Lane och fastnade rätt länge inne i de olika vintageaffärerna. Mumma! När Filip slutat jobba blev vi nästan direkt överfallna av en fotograferande japan som bara var tvungen att ta kort på Filip för sitt magasin, tror det hette Fudge. Fast Filip var tvungen att kavla ner jeansen från knäna, att visa vaderna var inte ok…

Vi tog en öl eller två på The Pride of Spitalfields och så gick vi och hängde med Filips arbetskamrater på LBi, åt varsin pizza med het chiliolja och la oss. Slut på dag 1. Skit i min torftiga beskrivning och titta på bilderna istället. Dag två skulle innebära gatumarknad, roligt folk och bryggeripub(stay tuned, haha).

2 thoughts on “Once upon a time in London – 1

Kommentera

